Maratón klub Kladno

logo

Běhání ve sněhu

Publikováno 17. 2. 2010
Nestěžujme si na nešvar přírody v podobě dlouhotrvající sněhové nadílky, naopak, radujme se ze závějí a využívejme je k rehabilitaci běžeckého těla.

Minulou sobotu na Svatojánském běhu si většina běžců posteskla, jak by určitě běželi lépe, jen kdyby nebyl sníh ve více než deseticentimetrové vrstvě po celé trase závodu. Situace byla stejná pro všechny účastníky a každý se s tím vyrovnal, jak uměl. Někdo obul tretry, jiný orienťácký botky se „špuntama“, ostatní vsadili na normální krosovky. Ano, klouzalo to. Na každém kroku boty zapadaly více či méně do hlubokého sněhu, odrazy byly takovou parodií na skoky na místě. Do bot se promáčel sníh, pokud nezalezl přímo za ponožky. Zrychlit v podstatě nešlo.

Nestěžujme si, buďme naopak rádi, že tuto skvělou příležitost, rehabilitace tréninkem rovnováhy, máme. Trénink rovnováhy je založen na principu běhu na nestabilním povrchu, kterému se musí naše tělo přizpůsobit. Sníh je pro nás naprosto zdarma a je tou nejlepší nestabilní plochou, kterou si můžeme přát. Poskytuje nám nerovný, nestabilní a také nepředvídatelný povrch, který nutí naše vnější i vnitřní svalstvo vyrovnávat a zároveň zlepšit motoriku, pohyblivost a rovnováhu.

Stejně jako cvičení na balanční ploše, posílí běhání ve sněhu svaly okolo kotníku. Díky sněhu musíme také na každý krok vydat mnohem více energie než normálně – což donutí naše svaly pracovat více a tím se posílit. Běh na nestabilní ploše vylepší naše senzomotorické reakce a naučíme se lépe reagovat na skoro pády a podkluzy. Pracují zvláště takové svaly, o kterých často ani nevíme, že je máme, jejich posílením snižujeme pravděpodobnost sportovních úrazů jako je například vyvrknutý kotník. Nezapomínejme ale, že svaly, při běhu na sněhu nebo zledovatělém povrchu díky zvýšené koncentraci a vyrovnávání stability, makají více, než si uvědomujeme. I když nás to štve a neběží nám to, jak bychom si představovali, je dobré se radovat nad tím, jak skvěle během ve sněhu posilujeme a vylepšujeme celkovou fyzičku. Další super sněhový běh nás čeká na Chyňavském krosu v neděli.

Únor 2010 Gabriela Raková


Maratón klub Kladno

Je spolek se zaměřením na vytrvalostní běh a pořádání běžeckých závodů. 

Nabídka sponzorům


Anketa

Který den je nejlepší pro konání běžeckých závodů?
sobota (77 %)
graf
neděle (11.3 %)
graf
všední den (11.7 %)
graf

Připravujeme

ne 27. srpna 2017
Rakovnická 15

Kde: Rakovník – Zimní stadion
Délka trati: 15 Km
Start: 10:30
Informace zde


so 9. září 2017
Kladenský maratón

Kde: Městský stadion Kladno (Sletiště)
Délka trati: 42,195 Km
Start: 10:00
Informace zde

© Maratón klub Kladno | Mapa stránek | Napište nám